Media Literacy

Biblioteca Județeană „Alexandru și Aristia Aman”, prin secția Mediatecă și American Corner Craiova organizează joi, 12 decembrie, ora 13:00, un atelier de „”.

Atelierul va fi susținut de doamna Narcisa Dunca, jurnalist, reporter și realizator la Televiziunea Tele „U” Craiova. Atelierul este susținut din grantul anual American Corner Craiova, oferit de Departamentul de Stat al SUA.

Obiectivul atelierului este de a conștientiza pericolele pe care le prezintă știrile false. Participanților li se vor prezenta tehnicile folosite pentru diseminarea informațiilor false și impactul pe care aceste practici îl au asupra societății. Discuția va evidenția, de asemenea, rolul educației media în formarea cetățenilor bine informați, capabili să navigheze în mediul digital în mod responsabil.

Participanții sunt invitați să consulte o selecție de cărți relevante pe tema manipulării și educației media, disponibile în catalogul bibliotecii: link.

Menționăm câteva dintre titlurile relevante:

  • ALEXE, VLADIMIR. Războaiele dezinformării: marile operaţiuni de manipulare mass-media şi dezinformare politică. Editura Ştefan, 2014
  • BROTHERTON, ROB. Bad news: why we fall for fake news. Bloomsbury Sigma Publishing, 2020
  • CIALDINI, ROBERT B. Psihologia manipulării: totul despre persuasine și influențare. Traducere din limba engleză de Victor Godeanu, Editura Europress, 2023
  • CORTADA, JAMES W.; ASPRAY, WILLIAM. Fake news nation: the long history of lies and misinterpretations in America. Rowman & Littlefield Publishing Group, Inc., 2019
  • DICE, MARK. The true story of fake news. The Resistance Manifesto, 2017
  • Fenomenul fake news: mecanisme psihologice și sociale, Cristina Maria Bostan, Alexandra Maftei (coord.), Institutul European, 2022
  • GHERGHEL, IOAN VASILE. Forme de manipulare televizuală. Editura Limes, 2009
  • GRÖTZEBACH, CLAUDIA. Atenţie la manipulare!: cum identificăm mesajele necinstite şi cum ne ferim de ele. Traducere din limba germană de Dragoș Dinulescu, Editura Editura All Educational, 2012
  • KAPFERER, JEAN-NOËL. Căile persuasiunii : modul de influenţare a comportamentelor prin mass media şi publicitate. Traducere de Lucian Radu, Editura Comunicare.ro, 2002

Mediamorfoze V : reflectare, (de)formare și fake news în spațiul mediatic și cultural. Cătălin Negoiţă (coord.), Editura Tritonic, 2020.

  • MIHĂILĂ, MARIUS-FLORIN. Manipularea : naivitate sau cinism?, Editura Sitech, 2017
  • MILLER, MICHAEL. Fake news: separating truth from fiction. Twenty-First Century Books, 2018
  • PETITCOLLIN, CHRISTEL. Cu cât sunt mai inteligent, cu atât sunt mai ușor de manipulat : de ce sunt manipulabil atunci când gândesc prea mult. Traducere din limba franceză de Dorina Oprea, Editura Philobia, 2020
  • SCHWARTZ, A. BRAD. Broadcast hysteria: Orson Welles’s ”War of the worlds” and the art of fake news. Hill and Wang, 2015
  • VLĂDUŢESCU, ŞTEFAN. Comunicare jurnalistică negative: (convicţiune şi persuasiune – eseu de hermeneutică mediatică), Editura Academiei Române, 2010
  • VOICU, MARIAN. Matrioșka mincinoșilor: fake news, manipulare, populism. Editura Humanitas, 2022.

Vă așteptăm cu drag să descoperim împreună cum să devenim consumatori responsabili de informații în era digitală!

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *